7.04.2018

...już nie wpadnie mucha do garnucha

Maria KonopnickaMuchy samochwały

1
U chomika w gospodzie
Siedzą muchy przy miodzie. 
Siedzą, piją koleją, 
I z pająków się śmieją. 
5
Podparły się łapkami
Nad pełnemi kuflami. 
Zagiął chomik żupana, 
Miód dolewa do dzbana. 
— Żebyś, kumo, wiedziała, 
10
Com już sieci narwała, 
Com z pająków nadrwiła, 
Tobyś ledwo wierzyła! 
— Moja kumo jedyna! 
Czy mi pająk nowina? 
15
Śmiech doprawdy mnie bierze… 
Pająk!… Także mi zwierzę! 
— Żebyś, kumo, wiedziała, 
Trzem pająkom bez mała, 
Jak się dobrze zasadzę, 
20
Trzem pająkom poradzę!…
— Moja kumo kochana! 
(Chomik! dolej do dzbana!)
Moja kumo jedyna, 
Czy mi pająk nowina? 
25
Prawi jedna, to druga, 
A tu z kąta coś mruga… 
Prawi czwarta i piąta, 
A coś czai się z kąta. 
Pająk ci to, niecnota, 
30
Nić — tak długą — namota! 
Zdusił muchy przy miodzie, 
W chomikowej gospodzie. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz