30.11.2011

Nic nie mam
Zdmuchnęła mnie ta jesień całkiem
Nawet nie wiem
Jak tam sprawy z lasem,
Rano wstaję, poemat chwalę
Biorę się za słowa, jak za chleb
Rzeczywiście, tak jak księżyc
Ludzie znają mnie tylko z jednej
Jesiennej strony
Nic nie mam
Tylko z daszkiem nieba zamyślony kaszkiet
Nie zważam
Na mody byle jakie
Piszę wyłącznie, piszę wyłącznie
Uczuć starym drapakiem
Rzeczywiście tak jak księżyc
Ludzie znają mnie tylko z jednej
Jesiennej strony

Jerzy Harasymowicz

….guzikowe damy
Zapraszam na mój guzikowy bloog  




1 komentarz:

  1. W tej wersji śpiewała Elżbieta Adamiak, która skompilowała piosenkę z trzech osobnych wierszy Jerzego. Oto one:



    "Nic nie mam"



    Nic nie mam

    zdmuchnęła mnie ta jesień

    całkiem



    Nic nie mam

    tylko z daszkiem nieba

    zamyślony kaszkiet



    [w: Zielnik, WL, Kraków 1972, s. 64]





    "Notatka księżycowa"



    Rzeczywiście

    tak jak księżyc

    ludzie znają mnie

    tylko z jednej

    jesiennej strony



    [w: Zielnik, WL, Kraków 1972, s. 52]





    "Życiorys"



    Nawet nie wiem

    jak tam sprawy

    za lasem



    Rano wstaję

    poemat chwalę

    biorę się za słowo

    jak za chleb



    Nie zważam na mody

    byle jakie



    Piszę wyłącznie

    uczuć starym

    drapakiem



    [w: Zielnik, WL, Kraków 1972, s. 46]

    OdpowiedzUsuń